Вівторок, 28.01.2020, 00:13

Радянські зонди, можливо, сфотографували живих істот на Венері
На знімках, зроблених на Венері в 1980-і роки радянськими посадочними зондами, присутні об'єкти, що переміщаються і, можливо, мають "властивості живих істот", вважає головний науковий співробітник Інституту космічних досліджень Російської академії наук Леонід Ксанфомаліті.

"Виявлені об'єкти помітних розмірів, що з'являються, змінюються або зникають, від дециметра до півметра, випадкове виникнення зображень яких завдяки шуму важко пояснити", - пише вчений в статті, опублікованій журналом "Астрономічний вісник".

У 1970-і та 1980-і роки радянські вчені здійснили цілий ряд успішних місій по дослідженню Венери, в ході яких були отримані перші в історії знімки її поверхні. Апарати "Венера-9" і "Венера-10" в 1975 році, а потім "Венера-13" і "Венера-14" в 1982 році отримали серію телевізійних панорам Венери за допомогою скануючих фотометричних камер оптико-механічного типу.

"Чи повністю унеможливлюється те, що форми життя можуть існувати при абсолютно інших умовах, властивих багатьом екзопланетам?", - задається питанням Ксанфомаліті. На його думку, не слід повністю унеможливлювати існування життя при відносно високих температурах, не дивлячись на те, що експериментальних даних такого роду поки що немає.

У своїй статті учений проаналізував знімки з "Венери-13" і "Венери-14", найбільшу його увагу привернули дев'ять панорам з "Венери-13", передані 1 березня 1982 року протягом двох годин і шести хвилин. На цих панорамах Ксанфомаліті виявив декілька об'єктів, які з'являються і зникають на серіях послідовних знімків.

У їх числі - "диск", що змінює свою форму, "чорний клапоть", що з'явився на першому знімку біля конусу для вимірювання механічних властивостей грунту, і зник згодом, а також "скорпіон" (на фото), який за своєю структурою нагадує великих земних павукоподібних або комах.

Зокрема, "скорпіон" з'явився біля 90-ої хвилини з моменту включення камер, а через 26 хвилин він зник, а на його місці залишилася канавка в грунті.

Згідно гіпотезі Ксанфомаліті, спочатку посадочний модуль видавав сильний шум - відстрілювалися піропатрони, працювала бурова установка. Частина "мешканців" залишила небезпечний район, і їх немає на наступних знімках, але деяких з них (наприклад, "скорпіона") засипав викинутий при посадці грунт, і вони повільно вибиралися з нього, що пояснює півторагодинну затримку в їх появі.

"Не обговорюючи існуючі уявлення про неможливість життя в умовах Венери, зробимо сміливе припущення, що морфологічні ознаки все ж дозволяють припустити, що частина знайдених об'єктів має властивості живих істот", - пише вчений.

За матеріалами: РИА "Новости"