Понеділок, 27.01.2020, 22:26

У нашій Галактиці відкрито найменшу сонячну систему
Національне управління США з аеронавтики і дослідження космічного простору (НАСА) підтвердило відкриття за межами Сонячної системи трьох планет (екзопланет), які розміром поступаються Землі і обертаються довкола зірки діаметром у шість разів менше, ніж у нашого світила. Об'єкти розташовані дуже близько до свого сонця, поза так званою населеною зоною. Це означає, що температура екзопланет дуже висока, щоб на їх поверхні могла існувати рідка вода, що вважається найважливішою передумовою для виникнення життя.

Авторами відкриття є співробітники Каліфорнійського технологічного інституту (США). У своїх дослідженнях вони користувалися даними, що надійшли з борту космічного телескопа НАСА "Кеплер". Останній при спостереженні за зірками фіксує щонайменші зміни їх яскравості. Такі зміни можуть свідчити про наявність у зірки планети, яка, пересікаючи диск світила, образно кажучи, затінює його. Потрібно зареєструвати три таких випадки, щоб підтвердити відкриття нової планети. Цю трудомістку роботу вчені провели за допомогою спостережень з каліфорнійської обсерваторії Паломар в Сан-Дієго і обсерваторії "Кек" в штаті Гаваї.

Радіус планет KOI-961.01, KOI-961.02 та KOI-961.03 складає 0,78, 0,73 і 0,57 земного відповідно. Їх зірка KOI-961, що належить до типу червоних карликів, всього на 70% більша за Юпітер. Період обертання трьох планет довкола світила в середньому складає менше 2 днів. "Це найменша сонячна система з виявлених до цих пір. Вона швидше порівнянна з Юпітером і його супутниками", - підкреслив керівник дослідження Джон Джонсон.

"Кеплер", вартість якого складає 600 млн доларів, був виведений у космос у березні 2009 року і, як сподіваються фахівці, продовжить "полювання" за екзопланетами, як мінімум, до листопада 2012 року. Телескоп став першим "астрономічним інструментом" НАСА, здатним виявляти планети розміром із Землю, що знаходяться у "зоні життя" своїх зірок.

За матеріалами: Lenta.ru